torsdag, november 26, 2009

Inte blir man rik

men man tjänar i alla fall på att jobba. Nu har det gått ett tag sen jag började som textillärare. Det är ju bara en dag i vecka, men det är kul att komma ut och göra någon nytta. Även om det blir lite stimmigt ibland och en total förvirring kan uppstå, så tycker jag det är kul. Eleverna är snälla. Visst har de testat och gör väl fortfarande mig, men det är hanterbart. Nu har jag ju även fått första lönen och det har gett lite extra klirr i kassan. Det känns ju skönt att det ger något även på det stadiet. Välbeövligt!
Ännu saknas Bobo i detta hem. Det var ju vår informatör när löpen börjar eller är på gång. Dessutom städade han efter flickorna. Vilket framförallt Jolin är dålig på. B´zaja har övertagit delar av detta jobb. Just nu löper Jolin och vi tror inte hon hållit på så länge innan vi upptäckte det. Få se nu hur Greia har tänkt sig detta. Förra gången var det ju ganska samspelta. Enligt mina beräkningar så ska dock inte Greia börja än, men man vet ju aldrig. Hon ser nu mest ut som en korthårig aussie med spröt! Har jag använt furminatorn för mycket tro??? nä, det har trillat av alldeles av sig själv. Blank och fin är hon i alla fall.
Igår var vi och tränade med lydnadsgänget. Engagemanget var ju inte på topp när man åkte, då regnet strilade konstant och det är mörkt och trist. Vädergudarna var dock med oss och slutade regna när vi kom till klubben. Tack för det! Kommendering på apporterna och inkallnigen. Hon har ju fått för sig att man ska visa upp apporten innan man sätter sig hos matte. Detta kommer dock bara fram på tävlingar, men igår blev reaktionen ganska lik. Bra så jag fick gå in och korrigera. Övningen slutade mycket bra. Inkallningen vart också mycket bra, så det var ingen ide att nöta den.
Vad denna dag innehåller vet jag inte än, men det är väl städning. Förstår inte varför Inga inte kommer hit oftare ;)

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home